آموزشگاه و آموزش رنگ روغن در تهران | بهترین اساتید رنگ روغن

رنگ روغن معتبرترین تکنیک است که نقاشان بزرگ زیادی از زمان های بسیار قدیم در این تکنیک مهارت بسیار داشتن و آثار فاخری را خلق کرده اند . لذت کار کردن با رنگ های روغن قابل انکار نیست، دینای رنگ ساختن دنیایی پیچیده و جذاب است، دنیایی از  نگ ساختن، پرسپکتیو رنگی و… برای خلق آثار رنگ روغن هنرجو نیازمند به گذراندن تکنیک طراحی و رنگ شناسی در کنار هم میباشد
هنرجویان عزیز می‌توانند برای گذراندن تکنیک رنگ روغن و رنگ شناسی ( نقاشی رنگ روغن ساده و پیشرفته ) و نقاشی رنگ روغن حرفه ای به آموزشگاه نقاشی رنگ روغن وصال مراجعه کنند. روند آموزش از طراحی پایه آغاز شده و با شناخت حجم شناسی و رنگ شناسی به مرحله پیشرفته رنگ روغن می رسند.
حتما تا به حال اصطلاح "هنردرمانی" را شنیده اید. با بهره گیری از آموزش های یک آموزشگاه رنگ روغن خوب می توانید شما هم به یک هنر زیبا مشغول شوید. شاید دلتان بخواهد نقاشی رنگ روغن حرفه ای را ادامه داده و حتی از آن کسب درآمد کنید شاید هم تنها به چشم یک تراپی و حس خوب به آن نگاه کنید. در هر صورت رنگ روغن از جمله جذاب ترین تکنیک ها برای نقاشی و تصویرگری های مختلف است. در ادامه درباره چگونگی و زیبایی های این هنر بیشتر می خوانیم. 
به قیمت کلاس رنگ روغن فکر می کنید؟ قیمتی که برای دوره های رنگ روغن می پردازید در مقایسه با زیبایی هایی که فرا می گیرید، مبلغ منصفانه ای است!  با شرکت در دوره های اموزش نقاشی رنگ روغن ( کلاس رنگ روغن در تهران ) از مبتدی تا آموزش رنگ روغن پیشرفته می توانید این هنر را تمام و کمال بیاموزید.

در صورتی که به دنبال کلاس نقاشی رنگ روغن هستید، پیشنهاد می کنیم جهت اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط کلاس نقاشی رنگ روغن با ما تماس بگیرید .

فهرست مطالب
آموزشگاه های نقاشی با رنگ روغن
رنگ روغن چیست؟
آموزش نقاشی رنگ روغن
سرفصل های آموزش رنگ روغن
سن مناسب برای یادگیری رنگ روغن
نقاشی رنگ روغن ساده
روش غیر مستقیم کار با رنگ روغن
آموزش رنگ روغن برای مبتدی ها
آماده سازی کلیه ابزار و لوازم مورد نیاز برای کار با رنگ روغن
آموزش رنگ روغن پیشرفته
نقاشی رنگ روغن طبیعت
نکات مهم در نقاشی رنگ روغن از طبیعت
نقاشی رنگ روغن منظره
نقاشی رنگ روغن گل
نقاشی رنگ روغن از چهره
نقاشی رنگ روغن مدرن
نقاشی رنگ روغن کلاسیک
نقاشی رنگ روغن برجسته با کاردک
لوازم مورد نیاز برای نقاشی رنگ روغن
وارنیش تابلو
با رنگ روغن اضافه روی پالت چه کنم؟
امضای تابلو
طبقه بندی نقاشی رنگ روغن
توانایی های هنرجویان پس از گذراندن دوره های رنگ روغن
موقعیت شغلی نقاشی رنگ روغن
تکنیک های نقاشی با رنگ روغن
آلا پریما alla prima
ایمپاستو Impasto
کاردک نقاشی
رنگ زمینه
زیرسازی
پولیش
ایجاد عمق Scumbling
قلم موی خشک Drybrush
گلیز
چرا نقاشی با رنگ روغن؟
قیمت آموزش رنگ روغن
بهترین آموزشگاه نقاشی رنگ روغن
آموزش نقاشی رنگ روغن برجسته با کاردک
مدل نقاشی رنگ روغن حرفه ای
کلاس رنگ روغن در تهران
بهترین استاد رنگ روغن تهران
شهریه کلاس نقاشی رنگ روغن

آموزشگاه های نقاشی با رنگ روغن

ما و دیگردوستان مان که در این زمینه فعالیت می کنند به شما تکنیک های مختلف نقاشی با رنگ روغن را آموزش می دهیم. دوره های آموزشی در این زمینه با توجه به تجربه مربی و با استفاده از تمامی منابع داخلی وخارجی پیش می رود. شما می توانید با دوره های اولیه شروع کرده و پس از آن لذت حضور در دوره های پیشرفته را هم به خودتان هدیه بدهید. تکامل مسیر یک هنرمند شبیه به تکامل و رشد یک گیاه است، شما می توانید هر قدم از شکوفایی بیشتر خودتان به وجد بیایید. بسیاری از آموزشگاه ها علاوه بر آموزش حضوری،  آموزش آنلاین نقاشی رنگ روغن را هم در اختیار شما قرار می دهند.
علاوه بر کار عملی، شما با شرکت در کلاس های آموزش رنگ روغن درواقع با مفاهیم اساسی هنر، فلسفه و نگرش های هنری هم آشنا می شوید. این موضوع مهمی است که شاید توسط بسیاری از اساتید نادیده گرفته می شود. تصور کنید شما تکنیک های رنگ روغن را به خوبی فرا گرفته اید اما از تاریخچه این هنر، هنرمندان بزرگ و سبک های مختلف هنری مربوط به آن آگاهی کافی ندارید. در این شرایط شما می توانید باز هم چندین اثر زیبا خلق کنید اما قسمتی از خلاقیت تان در غل و زنجیر است و دلیلش هم آگاهی ناکافی است.
آموزشگاه رنگ روغن

رنگ روغن چیست؟

خوب است ابتدا کمی با خود رنگ روغن آشنا شوید. رنگ روغن معمولا از پودر و روغن کتان ساخته می شود. پس از آموزش های لازم وقتی با این رنگ ها کار می کنید می بینید که دیرتر از سایر رنگ ها خشک می شود و همین موضوع هم مورد توجه طرفداران آن است. در سبک های مختلف کار با رنگ روغن، تعامل جذابی میان خطوط، رنگ، بافت، شکل و اندازه تصویر می بینیم که چشم نواز و از نظر بصری کاملا استاندارد است.
نقاشی به صورت کلی و در اینجا نقاشی با رنگ روغن، یک هنر است که می تواند روح نقاش و بیننده را جلا دهد. شما می توانید پیام های مختلف سیاسی، اجتماعی و غیره و حتی حرف های دل خودتان را با رنگ روغن روی بوم بیاورید و حس رهایی را تجربه کنید.
نقاشی با رنگ روغن به دلیل ثبات بالای رنگ و کیفیت فوق العاده، همواره مورد توجه هنرمندان و هنر دوستان بوده است.
مزیت دیگر رنگ روغن این است که آرام و آهسته خشک می شود. این موضوع باعث می شود در صورتی که تابلو به اصلاح نیاز داشته باشد بتوان این کار را انجام داد بدون این که مراحل قبلی با مشکلی مواجه شود.
برای خرید رنگ روغن می توانید به تمامی فروشگاه های لوازم التحریر و لوازم هنری مراجعه کنید. این رنگ ها معمولا به شکل مات و شفاف و به صورت توپی در بازار موجود است. رنگ روغن تنوع بالا و انعطاف پذیری زیادی دارد. 
در صورتی که به صورت کلی به نقاشی و کار با رنگ روغن علاقه دارید می توانید به فراگیری تکنیک سیاه قلم هم فکر کینید زیرا کمک می کند آثار جذاب تری داشته باشید، هر چند این یک موضوع ضروری نیست.
پس از این که با تکنیک های مختلف نقاشی آشنا شدید می توانید سبک مد نظر خودتان را انتخاب نمایید. در نقاشی با رنگ روغن به موارد زیادی مثل طبیعت، چهره، مناظر مختلف در فصول مختلف و غیره پرداخته می شود.
هنگام فراگیری نقاشی با رنگ روغن شما با مهارت سایه زدن هم آشنا می شوید و علاوه بر آن در سبک های مختلف مدرن، کلاسیک، مدل نقاشی روستایی و غیره آموزش می بینید.
رنگ روغن چیست

آموزش نقاشی رنگ روغن

دوره های آموزش نقاشی با رنگ روغن می تواند به شکل های مختلف و در بازه های زمانی متفاوتی برگزار شود. پس از پایان این دوره ها در آموزشگاه ما گواهینامه معتبر دریافت کرده و می توانید در رزومه تان از آن استفاده کنید. آموزش رنگ روغن به کودکان و اموزش رنگ روغن از پایه را هم می توانید از آموزشگاه ما بخواهید.

سرفصل های آموزش رنگ روغن

  • با ابزار و لوازم کار و نیزنحوه نگه داری آن ها آشنا می شوید.
  • طراحی روی بوم را فرا می گیرید.
  • نحوه انتقال طرح روی بوم را متوجه می شوید.
  • چگونگی آماده سازی زمینه نقاشی را می آموزید.
  • با رنگ ها و رنگ شناسی به صورت کامل آشنا می شوید. حتما می دانید که رنگ ها پایه اکثر هنرها مخصوصا نقاشی هستند. شما با تونالیته رنگی، اثر و کاربرد آن ها، ترکیبات رنگ ها و غیره آشنا می شوید.
  • تکنیک های مختلف کار با رنگ مثل روش های لایه لایه، آلاپریما و کاردک را فرا می گیرید.
  • می توانید از طبیعت، مناظر و غیره نقاشی کنید.
  • اموزش نقاشی صورت با رنگ روغن را می آموزید.
  • می توانید از مدل زنده هم نقاشی کنید.
  • سرفصل های آموزش رنگ روغن

سن مناسب برای یادگیری رنگ روغن

سن در یادگیری رنگ روغن نقشی ندارد. در صورتی که به یادگیری علاقه مند هستید هیچ محدودیتی برای هیچ سن و سالی وجود ندارد. هنر و از جمله نقاشی با رنگ روغن تکنیکی است که می تواند برای همه سنین مناسب بوده وخلاقیت و شادابی شما را پرورش دهد.

نقاشی رنگ روغن ساده

به این روش، روش مستقیم هم گفته می شود. دراین روش همه لایه های رنگی را در یک لحظه و در کنار هم می گذارید. در این شیوه نیاز به رنگ زیاد و لایه گذاری زیادی ندارید و شبیه به شیوه ایمپاستو می باشد.
مثلا اگر به تابلوهای وینست ونگوگ دقت کنید می بینید که با این روش کار شده است و رنگ های زیادی در آن می بینیم. درصورتی که به این روش علاقه مند هستید باید مراقب رنگ ها باشید. لایه های ضخیم رنگ پس از مدتی می تواند ترک بخورد.

روش غیر مستقیم کار با رنگ روغن

در این روش ابتدا تاریکی های رنگی روی بوم قرار گرفته و سپس لایه لایه، رنگ وارد تابلو می شود. می توان  گفت این روش کمی قدیمی و پیچیده است. وقتی لایه های مختلف رنگی به کار اضافه می شود تونالیته رنگی پدید می آید. معمولا در نقاشی های کلاسیک این روش را می بینیم.

روش غیرمستقیم کار با رنگ روغن

آموزش رنگ روغن برای مبتدی ها

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم آموزش رنگ روغن می تواند در دو سطح مبتدی و پیشرفته در نظر گرفته شود. در آموزش مبتدی با موارد زیر آشنا می شوید که برای هر تازه واردی به دنیای رنگ روغن لازم است.

آماده سازی کلیه ابزار و لوازم مورد نیاز برای کار با رنگ روغن

آماده سازی فضایی مناسب برای کار ضمن رعایت بهداشت و سلامت شخصی
چگونگی آماده سازی بوم
آماده سازی مدل برای نقاشی که می تواند مدرن و یا کلاسیک باشد
شیوه رنگ گذاری روی پالت
پاک کردن رنگ های اضافه با حلال و یا پارچه
شستشو و نگه داری درست قلم مو
ابزار نقاشی رنگ روغن

آموزش رنگ روغن پیشرفته

 در آموزش طراحی با رنگ روغن می توانید به دوره پیشرفته برسید. در دوره پیشرفته شما با اصول کار آشنا هستید و می توانید بهتر و دقیق تر کارتان را شروع کنید. برای داشتن ایده های خوب وجذاب لازم است مطالعه داشته باشید، آثار دیگر هنرمندان را ببینید، مجلات مختلف نقاشی را دنبال کنید و غیره. البته مربی در آموزشگاه همواره به شما کمک می کند تا ایده های خوبی پیدا کنید اما برای افزایش تخیل تان حتما باید مطالعه و دیدن تصاویر مختلف را در برنامه هایتان بگنجانید. می دانید که بزرگ ترین نقاشان دنیا حتی از رویدادهای جنگی و تاریخی هم ایده می گرفتند؟
یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که رنگ ها را به درستی انتخاب نمایید. تضاد رنگی و پرسپکتیو جوی از جمله مفاهیم مهم در این زمینه هستند که بیشتر با آن آشنا خواهید شد.
پرسپکتیو جوی یعنی این که هر چقدر یک جسم دورتر است باید بتوانید آن را محوتر نشان دهید همان طور که چشم اجسام را در فاصله دور به صورت واضح نمی بیند. این کار از طریق انتخاب رنگ مناسب و میزان آن انجام می شود. در حقیقت کاری می کنید که ذرات موجود در هوا و اجسام محو به نظر می رسند چون دور هستند.
کنتراست یا تضاد رنگی هم برای همه نقاشی ها موضوع مهمی است. در حقیقت با کنتراست، رنگ سرد و گرم و میزان روشنایی و تاریکی را ترکیب کرده و برای بیننده تعیین می کنیم که نقطه کانونی دید او کدام قسمت است.
آموزش رنگ روغن پیشرفته

نقاشی رنگ روغن طبیعت

آموزش کشیدن تابلو رنگ روغن می تواند شامل مناظر طبیعی زیبایی باشد. در این دست نقاشی ها باید به پرسپکتیو جوی و رنگی و نیز ترکیب رنگ ها دقت نمایید. این مفاهیم در واقع اصول اولیه نقاشی طبیعت هستند و البته در تمامی نقاشی ها مورد توجه قرار می گیرند.
برای این که نقاشی طبیعت با رنگ روغن را تجربه کنید ابتدا باید سطح بوم را رنگ نموده و سفیدی آن را از بین ببرید. ایجاد تضاد رنگی با زمینه رنگ گرم در اینجا مهم است. پس از آن ترکیب کلی اجسام را می کشیم و رنگ های لازم را آماده می کنیم. 
برای داشتن یک نقاشی خوب از طبیعت بهتر است از پشت تابلو به سمت جلو کار کنید. مثلا ابتدا آسمان را رنگ کنید و دقت کنید که بهتر است بالای آن تیره تر بوده و به سمت افق، روشن تر شود. اگر در منظره تان تپه هم دارید و در مکان دوری واقع شده، سایه های آن را با رنگ سرد رنگ بزنید. استفاده از رنگ بنفش و سایه های آن در اینجا توصیه می شود. دقت کنید که استفاده از رنگ های گرم درمعرض دید قرار گرفته و برای مواردی است که اشیاء به ما نزدیک هستند. 

نکات مهم در نقاشی رنگ روغن از طبیعت

کار را از پشت به جلو انجام دهید.
برای عناصری که در نزدیک تابلو هستند از رنگ های گرم استفاده کنید.
سعی کنید از منظره الهام بگیرید نه این که آن را کپی کنید. می توانید برخی قسمت ها را حذف و یا اضافه نمایید.

نقاشی رنگ روغن منظره

نقاشی از منظره ها به شما کمک می کند ساخت مدل و سوژه را هم تمرین کنید. از آن جایی که مدل زنده است مهارت پایه شما در طراحی تقویت می شود. برای این دست نقاشی ها می توانید به طبیعت رفته و علاوه بر لذتی که می برید، نقاشی هم بکشید.
تماشای مناظر طبیعی برای همه مان جذاب است و معمولا هنرجویان دوست دارند بتوانند این مناظر را روی بوم هم بیاورند.
نقاشی رنگ روغن منظره

نقاشی رنگ روغن گل

گل و گیاه هم از سوژه هایی است که اکثرهنرمندان به آن علاقه دارند. در نقاشی از گل و گیاه باید نحوه صحیح سایه زدن را بدانید و درک درستی از نور داشته باشید. طبیعی است که این نقاشی ها پر از جزئیات است و هر چه دقت تان بیشتر باشد، کیفیت آن هم بیشتر می شود.

نقاشی رنگ روغن از چهره

نقاشی از چهره همیشه مورد توجه افراد زیادی است. این شکل از نقاشی هم جذاب است و هم مهارت زیادی می خواهد. با رنگ روغن هم می توان به خوبی نقاشی چهره کشید به شرط این که مهارت لازم برای انجام این کار را به دست آورید.
برای این کار باید دقت کافی به خرج دهید. تصور کنید تمامی اجزای چهره را کشیده اید و پس از آن یک حرکت نادرست قلم مو باعث می شود کل نقاشی از دست برود!
برای شروع بهتر است از رنگ های اصلی استفاده کرده و بوم را زیرسازی کنید. استفاده از قلم موهای مناسب را هم فراموش نکنید.
ابتدا زمینه بوم را رنگ کرده و طرح مورد نظر را روی آن منتقل نمایید. پس از آن باید پس زمینه را رنگ کرده و تیرگی ها را قرار دهید. اکنون باید لبه های نقاشی را محو کرده و به جزئیات سایه ها بپردازید. شما باید بتوانید تشخیص دهید که در چه قسمتی تیرگی و در کجا نور قرار دهید. پس از آن نوبت به قرار دادن تیرگی چشم ها می رسد و همچنین جزئیات تابلو را مد نظر قرار می دهیم.
قبل از این که در دوره نقاشی چهره با رنگ روغن شرکت کنید لازم است آشنایی کاملی با رنگ شناسی داشته باشید. آشنایی با تونالیته ها و درجات رنگ باعث می شود بتوانید به خوبی از پس نقاشی چهره برآیید.
نقاشی رنگ روغن چهره

نقاشی رنگ روغن مدرن

معمولا مبتدیان به این سبک از نقاشی با رنگ روغن علاقه مند هستند. در این روش می توانید رها و بی دغدغه اثر هنری خودتان را خلق کنید بدون این که لازم باشد لایه لایه روی جزئیات کار کنید. 
برای خلق آثاری زیبا به این روش شما باید برخی شیوه ها و تکنیک ها را فرا گرفته و سپس نقاشی های انتزاعی خودتان را خلق کنید. استفاده از بافت شکل و خط ها، قلم موهای زبر، کاردک، ورق طلا و بوم از جمله مواردی است که در این سبک از نقاشی می بینیم.
نقاشی رنگ روغن مدرن را می توان جدا از هنر طراحی به شکل های دیگر دانست که در آن از اشکال، فرم ها و رنگ ها به شکلی متفاوت استفاده می شود تا اثری هنری ایجاد گردد.

نقاشی رنگ روغن کلاسیک

نقاشی رنگ روغن آن هم به سبک کلاسیک ازانواع مختلف سبک های نقاشی است که طرفداران زیادی هم دارد. شما می توانید در آموزشگاه ما این سبک را هم به صورت کامل فرا بگیرید. متریالی که برای این کار لازم دارید شامل قلم مو، بوم و رنگ روغن می باشد. بهتر است این مواد را از برندهای معتبر تهیه کنید. هم چنین شما به سه پایه بوم نقاشی، تثبیت کننده و پالت ترکیب رنگ احتیاج دارید.
در اینجا هنرمند با توجه به اصول مختلف زیبایی شناختی و الهام گرفتن از آثار تاریخی مختلف مثل آثارروم و یونان بوستان، اثری هنری و زیبا خلق می کند. از جمله هنرمندان بزرگی که در این سبک کار می کردند می توان به داوینچی اشاره کرد. 
نقاشی رنگ روغن کلاسیک

نقاشی رنگ روغن برجسته با کاردک

نقاشی با کاردک از جمله جذاب ترین روش هایی است که می توانید با رنگ روغن کار کنید. در این روش مناظر مختلف را با کاردک روی تابلو می سازید.
در این تکنیک از قلم موهای متفاوت و تکنیک لایه لایه استفاده می شود. کاردک ها با هم متفاوت هستند و برای هر قسمت باید از کاردک متفاوتی استفاده کنید. شکل، زاویه بندی و انعطاف پذیری بالای کاردک ها به شما کمک می کند بافت ها و سطوح زیبایی را خلق نمایید.

لوازم مورد نیاز برای نقاشی رنگ روغن

بسته به این که با چه تکنیکی می خواهید کار کنید احتمالا لوازم مختلفی مورد نیازتان است. برخی از لوازم مورد نیاز برای نقاشی با رنگ روغن عبارت است از:
قلم موهای مختلف بسته به نیاز در سایزهای کوچک و بزرگ
  • سه پایه
  • پالت رنگ روغن
  • حلال بی بو
  • کاردک
  • روغن بزرک
  • حوله کاغذی جهت تمیز کردن قلم موها
  • رنگ روغن 12 رنگ از برند مرغوب
  • روغن دان
  • چسب کاغذی
  • بوم با سایزی که توسط مربی مشخص می شود
  • دستمال کاغذی
  • سفره یک بار مصرف
  • نقاشی روی بوم

لوازم نقاشی رنگ روغن

از مهم ترین مهارت های یک نقاش این است که می داند نقاشی چه زمانی به پایان رسیده و باید کار را کنار بگذارد. گاهی ممکن است حس کنید که کارتان تمام شده اما با یک نگاه دوباره به نقاشی متوجه شوید که هنوز هم جای بهتر شدن دارد. معمولا وقتی از کار فاصله می گیرید و پس از دقایقی دوباره به آن نگاه می کنید متوجه برخی اشکالات در آن می شوید.
می توانید تابلو را در جایی قرار دهید که تا چند روز در معرض دیدتان باشد تا اشکالات احتمالی را پیدا کنید. دقت کنید که نقاشی باید دور از گرد و غبار و نور خورشید قرار بگیرد تا خشک شود.

وارنیش تابلو

پس از مدت 6 ماه تا یک سال از وارنیش تابلو استفاده می شود تا بتوانید به خوبی از تابلوهایتان مراقبت کنید. وارنیش در واقع نوعی محافظ است و به صورت براق و مات می توانید آن را از بازار تهیه کنید.

با رنگ روغن اضافه روی پالت چه کنم؟

بسیاری از افراد مخصوصا عزیزانی که به تازگی با رنگ روغن آشنا شده اند این سوال برایشان پیش می آید. برای نگهداری رنگ روغن اضافه 2 روش وجود دارد.
می توانید رنگ های اضافه را به وسیله کاردک برداشته و داخل لیوان یک بار مصرف بریزید. رنگ ها را باید به ترتیب دور لیوان بچسبانید. در آخر می توانید داخل لیوان آب سرد بریزید. هر زمان که خواستید دوباره از رنگ ها استفاده کنید آب را خارج کرده و رنگ ها را با کاردک روی پالت بگذارید.
می توانید رنگ ها را روی ظرف و یا پالت یک بار مصرف قرار داده و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. پس از آن هم باید پالت را در فریزر قرار دهید. با این روش می توانید رنگ ها را برای مدت طولانی و با همان کیفیت اولیه حفظ کنید. هر زمان که بخواهید دوباره از آن ها استفاده کنید کافی است پالت یا ظرف یک بار مصرف را از فریزر خارج کنید.
رنگ روغن اضافه روی پالت

امضای تابلو

شاید بتوان گفت شیرین ترین قسمت کار بر روی یک تابلوی رنگ روغن، امضای آن است. اگر می خواهید روی کارهایتان امضاء بزنید باید ابتدا یک امضای خاص و مناسب برای خودتان داشته باشید. منحصر به فرد بودن و سادگی امضاء را هیچ وقت فراموش نکنید. 
برای درج امضاء از روغن بیشتری استفاده کنید تا رنگ روان تر شود و رنگی را انتخاب کنید که با نقاشی هماهنگ بوده و بر آن غالب هم نشود. فراموش نکنید که در کنار امضای خود تاریخ هم بزنید.

طبقه بندی نقاشی رنگ روغن

نقاشی ها را می توان بر اساس موضوع، سبک و ژانر طبقه بندی کرد. موضوع یک نقاشی می تواند طبیعت، چهره، هنرمدرن و بسیاری موارد دیگر باشد. سبک های مختلفی در نقاشی داریم که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از: سورئال، کلاسیک، مدرنیسم، اکسپرسیونیسم، کوبیسم و غیره.

مدل نقاشی رنگ روغن مدرن و کلاسیک

مدل نقاشی رنگ روغن مدرن و کلاسیک

توانایی های هنرجویان پس از گذراندن دوره های رنگ روغن

  • در شناخت رنگ ها به تسلط می رسید و می توانید رنگ های مختلف را بسته به نیاز ترکیب نمایید.
  • می توانید تنها با نگاه کردن به تصویر، رنگ را تشخیص داده و مات آن را بسازید.
  • انواع بافت، جنسیت، پوست، مو و غیره و روش های ترسیم آن ها را تشخیص می دهید.
  • فرم و اشکال مختلف را فرا گرفته و ترکیب آنها رامی آموزید.
  • شبیه سازی یاد می گیرید و می توانید از روی مدل های زنده مختلف نقاشی کنید. مدل شما می تواند هر چیزی باشد که دوست دارید از جمله: حیوانات، مناظر طبیعی، عکس های مختلف، بناهای معماری، میوه ها، چهره و غیره.

دوره های رنگ روغن

موقعیت شغلی نقاشی رنگ روغن

ممکن است هدف تان از گذراندن دوره های رنگ روغن فراگیری یک هنر و لذت بردن از آن باشد و یا بخواهید با آن به کسب درآمد هم بپردازید. البته که می توانید هر دو را با هم پیش ببرید.
برای این که بتوانید حرفه ای نقاشی کنید باید حرفه ای آموزش ببینید وپس از آن هم خیلی خوب تمرین کنید. شما می توانید علاوه بر فروش تابلوهایتان، کار تدریس را هم انجام دهید. تدریس خصوصی، تدریس در موسسات مختلف، مراکز آموزش عالی، صدا و سیما، فرهنگسراها و غیره از جمله مواردی است که می توانید از طریق آن با رنگ روغن درآمد زایی داشته باشید.
شما می توانید فروشگاهی برای آثار هنری تان راه اندازی کنید. این فروشگاه می تواند فضایی در دنیای واقعی ویا به صورت آنلاین باشد.
موفقیت شغلی نقاشی رنگ روغن

تکنیک های نقاشی با رنگ روغن

برای نقاشی با رنگ روغن می توانید از تکنیک های مختلفی استفاده کنید. در ادامه توضیحات مختصری درباره برخی نکات مهم می خوانید.

آلا پریما alla prima

این تکنیک که به آن خیس روی خیس هم می گویند به معنی رنگ مستقیم است. منظور این است که رنگ را به صورت مستقیم روی کرباس بوم قرار داده و کار را پیش می بریم. در این سبک از رنگ های زیرسازی استفاده نمی شود پس نیازی به صبر کردن برای خشک شدن رنگ زیر سازی نداریم و کار سریع تر انجام می شود.

آلا پریما

ایمپاستو Impasto

در این روش از یک لایه ضخیم از رنگ استفاده می شود که بافت قلم مو و یا کاردک را حفظ می نماید.

کاردک نقاشی

با این کاردک ها لایه ای بافت دار از رنگ را روی بوم اعمال می کنیم. جذابیت این روش این است که نیازی به کنترل دقیق کاردک و رنگ ها ندارید و می تواینید با آن ها بازی کنید. انجام چنین کاری با قلم مو به مراتب سخت تر است. افراد زیادی از نقاشی با کاردک لذت می برند و پیشنهاد می کنیم شما هم حتما امتحان کنید.

کاردک نقاشی

رنگ زمینه

در این روش روی سطحی که ته مایه رنگ دارد، از رنگی با کنتراست بیشتر برای لایه بعدی استفاده می گردد. منظور این است که دو رنگ متضاد روی هم قرار می گیرند. دقت کنید که رنگ زمینه در رنگ روغن مهم است.

زیرسازی

لازم است نقاشی را با لایه ای نازک از رنگ شروع کنید تا سریعا خشک شود. قبل از اینکه رنگ های اصلی را اضافه کرده و جزئیات را روی بوم بیاورید این کار انجام می شود و به همین دلیل هم به آن زیرسازی می گوییم.

زیرسازی در رنگ روغن

پولیش

منظور از پولیش لایه شفافی است که روی رنگ های خشک شده قرار می گیرد. خوب است که از پولیشی متوسط و با شفافیت بالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار باید با صبر و دقت کافی انجام شود. پولیش ها معمولا به صورت اسپری استفاده می شوند.

ایجاد عمق Scumbling

در این روش یک لایه رنگ را روی رنگ های خشک و یا کمی خشک قرار می دهیم. با این کار کمک می کنیم که رنگ زیرین کمتر به چشم آید. با توجه به سلیقه خودتان می توانید این تکنیک را خطی انجام داده و یا به صورت نقطه ای و خالدار پیش ببرید. این کار باعث می شود قسمت مد نظر از نقاشی عمق گرفته و رنگی متفاوت به خود بگیرد.

ایجاد عمق در رنگ روغن

قلم موی خشک Drybrush

در این روش با استفاده از قلم موی خشک مقدار کمی رنگ را روی سطح نقاشی که بافت دار است، می کشیم.

گلیز

این تکنیک از جمله قدیمی ترین و رایج ترین تکنیک هایی است که در رنگ روغن از آن استفاده می شود.

گللیز

چرا نقاشی با رنگ روغن؟

نقاشی اصولا به عملی گفته می شود که با استفاده از رنگ انجام می شود و رنگ روغن یکی از ماندگارترین و با کیفیت ترین رنگ هایی است که می توانید در نقاشی هایتان از آن استفاده کنید. نقاشی چه با رنگ روغن و چه هر متد دیگری می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. 
فرهنگ های مختلف را درمی یابید
وقتی با رنگ روغن یا هر رنگ و ماده دیگری به نقاشی مشغول می شوید با فرهنگ های مختلف آشنا شده وتجربه های زیادی کسب می کنید.
نقاشی باعث می شود در معرض فرهنگ های مختلفی قرار گرفته و حس پیوند با آن ها را تجربه نمایید. علاوه بر این با دیدن هر اثر هنری می توانید از آن الهام گرفته و با خالق آن هم آشنا شوید. 
تاریخ می آموزید
نقاشی کمک می کند تاریخ را بیشتر از قبل مورد توجه قرار داده و بیاموزید. مطالعه و کار با هر هنر باعث می شود علاوه بر آموختن همان هنر، با دوره ای که هنر در آن انجام شده هم آشنا شوید. با مطالعه نقاشی ها و سبک های مختلف، جهان بینی تان افزایش پیدا کرده و رشد می کند. یادگیری تاریخ از راه هنرنسبت به آن چه به عنوان کتب تاریخی مختلف می بینید، برایتان جذاب تر و ماندگارتر خواهد بود. 
خلاقیت تان تقویت می شود
نقاشی باعث می شود از هر دو سمت مغز خود استفاده کنید. پیشترها انسان ها فکر می کردند هر فرد یا چپ مغز است و یا راست مغز و خلاقیت هم تنها در سمت راست مغز وجود دارد. پژوهش های جدید نشان می هد هر دو سمت مغز در خلاقیت موثر هستند و به صورت کلی نقاشی باعث استفاده بهتر از کارکردهای مغزتان می شود.
مدل نقاشی رنگ روغن حرفه ای
مدل نقاشی رنگ روغن حرفه ای
 
تمرکزتان افزایش پیدا می کند
نقاشی باعث می شود بخش هایی از مغز شما که مسئول تمرکز و حافظه هستند تقویت شود. به همین دلیل پزشکان برای افراد مبتلا به اختلال ADHD هنر درمانی را پیشنهاد می کنند. 
مهارت حل مساله در شما تقویت می شود
هر چه در نقاشی پیش بروید مهارت های تمرکز، خلاقیت و حل مساله در شما بهبود پیدا می کند. در مسیر نقاشی با رنگ روغن یا هر ماده دیگری قطعا اشتباهاتی مرتکب شده و پس از آن برای رفع آن ها فکر می کنید. این موضوع باعث می شود مهارت حل مساله در شما بهبود پیدا کند. هر چه بیشتر روی نقاشی متمرکز شوید تفکر انتقادی و مهارت های حل مساله در شما افزایش می یابد.
می توانید با احساسات تان ارتباط برقرار کنید
افراد زیادی در برقراری با احساسات خود مخصوصا احساسات خشم و غم مشکل دارند. روانشناسان اکثرا برای این افراد هنردرمانی و مخصوصا نقاشی را پیشنهاد می دهند. نقاشی کمک می کند احساسات تان را بدون کلام بروز داده و آرام شوید. همچنین دیدن نقاشی های دیگران و درک احساسات آن ها هم در این مسیر به شما کمک می کند.
عزت نفس تان افزایش پیدا می کند
تحقیقات بر روی بچه ها نشان داده است وقتی مشغول کارهای هنری هستند اعتماد به نفس بالاتری دارند. برای این منظور حتی لازم نیست که آن ها مهارت خیلی بالایی در نقاشی داشته باشند. مطالعه دیگری بر روی دانش آموزان نشان داد افرادی که مشغول کارهای خلاقانه هستند اعتماد به نفس بهتری دارند. دلیل این موضوع می تواند این باشد که خلق یک اثر هنری به انسان حس ارزشمندی بیشتر و منحصر به فرد بودن می دهد.
نقاشی با رنگ روغن
جریان خون در مغز افزایش می یابد
نقاشی کشیدن مغز را تحریک می کند اما جالب است بدانید که حتی نگاه کردن به نقاشی های دیگران هم باعث می شود جریان خون در مغز افزایش پیدا کند. در آزمایشی در لندن مغز افراد هنگام نگاه کردن به یک نقاشی زیبا مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه تحقیقات این بود که تماشای انواع نقاشی ها باعث افزایش جریان خون در مغز افراد می شد. شاید بتوان این تجربه را مانند نگاه کردن به چهره افرادی که دوستشان داریم، تماشای جنگل و آب و موارد مشابه دانست.
نقاشی بر سلامت روان اثر می گذارد
نقاشی باعث سلامت روان و کاهش استرس می شود. بسیاری از بیماری های روانی می تواند با نقاشی و دیگر هنرها بهبود یافته و کنترل شود. هنگامی که مغزتان با هنر تحریک می شود راحت تر می توانید آرام شوید. نتیجه این است که استرس تان کم شده و می توانید افسردگی و اضطراب را کاهش دهید.
نقاشی سلامتی را برای سنین بالا به ارمغان می آورد
افراد در دهه های آخر زندگی معمولا با مشکلات حافظه و حتی مسائلی مانند ترس از مرگ مواجه هستند. هنرمندان نسبت به افرادی که میانه ای با هنر ندارند، کمتر دچار اختلال شناختی می شوند. افرادی که در معرض زوال عقل، آلزایمر و موارد مشابه قرار دارند می توانند با نقاشی سلامت شان را بهبود ببخشند. هیچ وقت برای این که نقاشی را شروع کنید دیر نیست اما قطعا هر چه زودتر شروع کنید لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد.
نقاشی رنگ روغن

قیمت آموزش رنگ روغن

بسته به این که دقیقا در کدام یک از دوره های رنگ روغن می خواهید شرکت کنید، قیمت دوره ها متفاوت خواهد بود. طبیعی است که به عنوان مثال قیمت دوره پیشرفته نسبت به دوره مبتدی پایین تر است. 

بهترین آموزشگاه نقاشی رنگ روغن

قطعا وقتی صحبت از آموزش وسط است دلمان می خواهد بهترین آموزشگاه را برای یادگیری رنگ روغن انتخاب کنیم. ما پس از سال ها تجربه کار، فعالیت و آموزش در این مسیر مفتخر به همراهی شما هستیم. در صورت نیاز می توانید برای یافتن سلیقه و یا حتی استعدادتان از مربیان ما کمک گرفته و سپس در دوره مناسب شرکت نمایید.

بهترین آموزشگاه نقاشی رنگ روغن

آموزش نقاشی رنگ روغن برجسته با کاردک

یکی از سبک های تقاشی رنگ روغن برجسته ، نقاشی رنگ روغن برجسته با کاردک می باشد .

مدل نقاشی رنگ روغن حرفه ای

در این صفحه ، تصاویر زیادی از نقاشی کارآموزان و اساتید قرار گرفته است که می توانید به عنوان مدل نقاشی رنگ روغن حرفه ای استفاده نمایید.

کلاس رنگ روغن در تهران

در صورتی که قصد دارید در کلاس رنگ روغن در تهران شرکت کنید با شماره تماس 02126910154 تماس بگیرید .

بهترین استاد رنگ روغن تهران

در صورتی که در جستجوی بهترین استاد رنگ روغن تهران و فراگیری رنگ روغن می باشید ، با ما تماس بگیرید .

شهریه کلاس نقاشی رنگ روغن

شهریه کلاس نقاشی رنگ روغن با توجه به نوع کلاس و سطح فعلی شخص متفاوت می باشد. جهت اطلاع از شهریه کلاس نقاشی رنگ روغن با ما موبایل 09120309689 تماس بگیرید . 

اطلاعات تماس با ما
تهران، میدان هروی، خیابان مجید افشاری(ساقدوش)، نبش کوچه بوستان هفتم شرقی و رحمانیان شرقی، پلاک ۷، طبقه چهارم، واحد ۱۰
تلفن ثابت : 02122324167
تلفن : 09126777406
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آموزشگاه نقاشی وصال می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح