آموزشگاه مداد رنگی در تهران | آموزش از مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی سنین

نقاشی را می توان با تکنیک های مختلفی انجام داد که یکی از جذاب ترین آن ها مداد رنگی است. شاید هم قسمتی از این علاقه به بچگی همه ما و ارتباطی مربوط باشد که با مداد رنگی هایمان داشتیم. همه مان حداقل تعدادی نقاشی با مداد رنگی کشیده ایم و به دوستان و خانواده هم نشان داده ایم. به دنیال آموزشگاه مداد رنگی در تهران و یا آموزش مداد رنگی و کلاس آموزش نقاشی با مداد رنگی در شمال تهران هستید؟ با ما همراه باشید.

آموزش مداد رنگی

در صورتی که در جستجوی کلاس آموزش نقاشی با مداد رنگی و طراحی مداد رنگی هستید ، با ما تماس بگیرید . در آموزشگاه وصال ، شما نقاشی با مداد رنگی حرفه ای را فرا میگیرید.

آموزش طراحی با مداد رنگی

نقاشی و طراحی با مداد رنگی یکی از جذاب ترین روش ها برای همه هنرجویان است. دانشجویان رشته های مختلفی از جمله معماری، طراحی لباس، نقاشی و غیره باید با این تکنیک آشنا شوند. به صورت کلی طراحی با مداد رنگی با دو روش هاشور زنی و سایه زنی انجام می شود. لذت کار با این تکنیک ها را قطعا تا مدت ها فراموش نمی کنید. نقاشی و تکنیک مداد رنگی باعث می شود آرامش و حس بسیار خوبی پیدا کنید.

توانایی های هنرجویان پس از آموزش مداد رنگی حرفه ای

پس از این که دوره نقاشی با مداد رنگی را می گذرانید به خوبی با رنگ ها آشنا شده اید. شما می توانید
  • با یک نگاه ساده همه رنگ ها را تشخیص داده و حتی رنگ های تشکیل دهنده آن را تفیک نمایید.
  • با حجم و نحوه ایجاد آن آشنا می شوید. نحوه ترکیب رنگ ها برای ایجاد حجم یکی از جذاب ترین مفاهیم نقاشی با مداد رنگی است.
  • با جنسیت ها، موضوعات و سبک های مختلفی که در نقاشی با مداد رنگی استفاده می شود، آشنا می شوید.
  • مناظر مختلف را می توانید با مداد رنگی به سادگی بکشید.
  • جنسیت های مختلف مثل پوست حیوانات، سنگ، پوست انسان در سنین مختلف، موی خیس و غیره را فرا می گیرید.
  • می توانید طرح مد نظرتان را انتخاب کرده و صفر تا صد آن را انجام دهید.
  • به نقاشی چهره مسلط می شوید و تکنیک های مختلفی در مورد آن را فرا می گیرید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی

در حالی که قبلا برای هر آموزشی باید حتما به آموزشگاه مراجعه کرده و سر کلاس می نشستیم، اکنون می توانیم این کار را از راه دور هم انجام دهیم. سعی کرده ایم برایتان شرایطی فراهم آوریم که از هر کجای ایران یا دنیا بتوانید در کلاس های ما شرکت کنید. کلاس ها در مجموعه ما به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود که بسته به شرایط می توانید خودتان روش مناسب را انتخاب نمایید.

درآمد از نقاشی مداد رنگی

وقتی آموزش مداد رنگی حرفه ای می بینید احتمالا به فکر کسب درآمد از آن هم می افتید. چرا که نه؟ تصور کنید شما شغلی دارید که بسیار جذاب است و درآمد خوبی هم می تواند برایتان داشته باشد. 
تکنیک مداد رنگی با انرژی و دقت بالایی انجام می شود و به همین دلیل هم تابلوهای آن ارزش قیمتی زیادی دارد. برای این که بتوانید سفارش های خوبی بگیرید قطعا باید به اندازه کافی تمرین کرده و با دقت به جزئیات مختلف، حرفه ای و حرفه ای تر شوید.
می توان گفت هر چه آگاهی انسان ها در زمینه های مختلف رشد می کند، توجه شان بیشتر ازقبل به هنرو دنیای جذاب آن معطوف می شود. تکنیک های مداد رنگی از آن دسته تکنیک هاست که امروزه مورد توجه همه قرار گرفته و ارزش مادی آن را می دانند. می توانید پس از مدتی کار و تمرین از مشتریان زیادی سفارش گرفته و به درآمد خوبی برسید.

آموزش مداد رنگی به کودکان

افراد زیادی فکر می کنند ممکن است در دنیای هنر بعضی تکنیک ها برای سن و سال مشخصی مناسب باشد. در پاسخ باید گفت که این گونه نیست اما احتمالا در بسیاری از تکنیک ها سرفصل های آموزش برای سنین مختلف مخصوصا برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت خواهد بود. از طرفی کودکان استعداد بالایی در فراگیری موارد مختلف هنری از جمله سبک مداد رنگی دارند. قطعا شروع آموزش از کودکی باعث می شود راحت تر و سریع تر در هر زمینه ای رشد کنیم.
در آموزشگاه وصال دوره های مختلفی برای سنین متفاوت برگزار می شود. خودتان و همه اعضای خانواده می توانید از این دوره های آموزشی استفاده کنید. وصال خانه شماست.
آموزش مدادرنگی به کودکان

سرفصل های آموزش نقاشی مداد رنگی حرفه ای

  • ابتدا با ابزار و لوازم مختلفی که حین طراحی استفاده می شود، آشنا می شوید.
  • چرخه رنگ را به خوبی فرا می گیرید.
  • با جدول رنگ ها آشنا شده و تمرین می کنید.
  • با تکنیک های مختلفی که در نقاشی مداد رنگی وجود دارد آشنا شده و آن ها را اجرا می کنید.
  • با استفاده از رنگ ها و سایه های تیره و روشن حجم دهی را می آموزید.
  • طرح مد نظرتان را انتخاب کرده و جنسیت های مختلف را روی آن تمرین می کنید.
  • و در نهایت نقاشی چهره را تمرین می کنید و انواع رنگ پوست و غیره را می توانید نقاشی کنید.

چرا آموزش نقاشی با مداد رنگی؟

  • نقاشی با مداد رنگی جزء پر طرفدارترین و جذاب ترین تکنیک های هنر نقاشی است.
  • می توانید پس از فراگیری این هنر خیلی سریع وارد بازار کار شده و از طریق اکانت اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی مشتریان تان را جذب نمایید.
  • پس از پایان دوره مدرک معتبری دریافت می کنید که می تواند در رزومه تان نشانه تسلط شما بر نقاشی مداد رنگی باشد.
  • یک زمینه به تمامی جنبه های زندگی تان اضافه می کنید. زمینه ای از جنس هنر که می تواند به جز درآمدزایی به خودتان هم حال خوب هدیه دهد.

تکنیک ها در نقاشی مداد رنگی

در نقاشی با مداد رنگی از رنگ های اولیه استفاده می شود و یا رنگ های بیشتری را هم می توانید به کار ببرید. به صورت کلی  شیوه های مختلفی برای نقاشی با مداد رنگی داریم که  در ادامه دو سبک رایج آن را توضیح می دهیم.

نقاشی با مداد رنگی به صورت خطی

کاری که در این شیوه انجام می شود طراحی با خط هایی در جهت های مختلف است. خط ها ممکن است روی هم، کنار هم و یا به صورت های مختلف متقاطع و غیره ترسیم شوند. با مدیریت و تنظیم این رنگ ها، سایه روشن های مختلف ایجاد شده و کنتراست های زیبایی خلق می شود.

نقاشی با مداد رنگی به صورت سایه پردازی

در این روش خط هایی که ترسیم می کنیم دقیقا روی هم قرار گرفته و محو می گردد. این کار باعث می شود رنگ آمیزی به شکل پیوسته ای اجرا شود. حجم های مختلف، سایه روشن و درجات مختلف تیرگی و روشنی به همین شیوه شکل می گیرد.
** علاوه بر این دو سبک برای آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای، شیوه های دیگری مثل خراش دادن، سفید کردن و شیاراندازی را هم داریم. می دانید که می توانید مداد رنگی را با شیوه های دیگری مثل آبرنگ، ماژیک و غیره هم ترکیب کنید.
سایه پردازی در نقاشی با مداد رنگی

آن چه در آموزش مداد رنگی می آموزید

خب در مورد سرفصل های آموزش مداد رنگی توضیح دادیم. اکنون قصد داریم کمی بیشتر توضیح دهیم که دقیقا چه چیزی می آموزید.
در دوره مداد رنگی کلیه اصول تئوری پرسپکتیو، نور، سایه، حجم و غیره را می آموزید. علاوه بر این، علم رنگ شناسی و کپوزوسیون هم به شما آموزش داده می شود. تکنیک های مختلفی برای کار با مداد رنگی لازم است که با همه آن ها تمرین می کنید. برخی از این تکنیک ها عبارتند از: هاشور زنی، پردازش، کنترل فشار دست، محوکردن، تشخیص و اجرای بافت های گوناگون.
در آموزش های پایه مداد رنگی، با طراحی مقدماتی و نیمه پیشرفته آشنا شده و با مداد رنگی و پاستل بر روی مقواهای مختلف کار کرده و تصاویر مختلفی از طبیعت، اشیاء و غیره را نقاشی می کنید.
در آموزش های پیشرفته تر با چگونگی ترکیب رنگ ها آشنا شده، کمپوزیسیون، نور، سایه و موارد مشابه را فرا می گیرید. در این آموزش ها بر آناتومی انسان و حیوانات تمرکز کرده و آثاری با جزئیات بیشتر را خلق می کنید. در نهایت شما با توجه به استعداد و تلاش تان آثار ارزشمندی را خلق می کنید.

نقاشی مداد رنگی چه کاربردی دارد؟

مداد رنگی خودش یک تکنیک مستقل و ارزشمند است اما در رشته های دیگر هم کاربردهای زیادی دارد. مثلا طراحان لباس در مرحله تصویرسازی برای به اجرا گذاشتن ایده هایشان از مداد رنگی استفاده می کنند. معماران، گرافیست ها، طراحان دکوراسیون داخلی و غیره هم به تکنیک نقاشی با مداد رنگی احتیاج دارند.

انتخاب مدل برای نقاشی با مداد رنگی

مهم ترین قدم برای آموزش و اجرای نقاشی های مداد رنگی این است که مدل مناسبی انتخاب کنید. قطعا مربیان آموزشگاه در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. بسته به این که در چه سطحی هستید باید مدل مناسب را انتخاب کنید. طبیعی است وقتی در حال دیدن آموزش های مقدماتی هستید نمی توانید از پس یک مدل پیچیده و با جزئیات فراوان بربیایید. هر چه بیشتر تمرین می کنید بیشتر می توانید مدل های مختلف با درجات پیچیده متفاوت را اجرا کنید. 
بعد از انتخاب مدل اولیه، آن را روی کاغذ پیاده کنید. بهتر است این کار را با یک مداد کم رنگ انجام دهید تا اثر مداد از زیر طرح پیدا نباشد. برای رسیدن به یک طرح اولیه دقیق، مخصوصا در روزهای اول کار می توانید از خطوط شطرنجی استفاده کنید. پس از آن هم باید برای رنگ آمیزی دست به کار شوید.

آموزشگاه نقاشی با مداد رنگی

به عنوان خواننده این مطلب به احتمال بالا علاقه مند به فراگیری نقاشی با مداد رنگی هستید. کافی است با همکاران ما تماس گرفته و یا ثبت نام تان را از طریق سایت انجام دهید. در صورتی نیاز به آموزش رنگ آمیزی با مداد رنگی برای بزرگسالان و یا کودکان ، با ما تماس بگیرید . 

آموزش مداد رنگی مناسب چه کسانی است؟

  • تمامی افرادی که به هنر علاقه مند هستند.
  • اگر به دنیال یک حس خوب و هنرمندانه در زندگی تان هستید.
  • در صورتی که می خواهید از این تکنیک درآمد داشته باشید و یا حتی به عنوان یک هنرمند قصد مهاجرت از ایران را دارید.
  • اگر به آموزش های هنری مشغول هستید اما احساس می کنید نیاز به تسلط بیشتری دارید.
  • در صورتی که طراح لباس، گرافیست و ... هستید و یا شغل تان به صورت کلی به دنیای جذاب هنر مربوط است.

اصول نقاشی با مداد رنگی

مانند هر تکنیک دیگری در این جا هم اصول مشخصی داریم. توجه به اصول باعث می شود کارتان سریع تر و راحت تر پیش برود.
از مداد مناسب و حرفه ای استفاده کنید
نوع مداد مورد استفاده در نتیجه کارتان اثر مستقیم و مهمی دارد. مداد با کیفیت پایین شما را در اجرای درست طرح همراهی نمی کند و در واقع نتایج زحمات تان هدر می رود. درست است که مداد با کیفیت گران تر است اما موقع طراحی کاملا متوجه تفاوت آن با مدادهای ارزان ولی بی کیفیت می شوید.
از مداد تراش دستی استفاده کنید
مداد رنگی به صورت کلی بر پایه موم و یا روغن ساخته می شود. بر اساس چسبی که برای نگه داشتن رنگ دانه استفاده می شود، نوع مداد مشخص می گردد. چسب مدادهای مومی و یا روغنی می تواند مداد تراش را خراب کند به این شکل که در محل تراشیدن جمع شده و باعث می شود تراش به درستی انجام نشود. به همین دلیل برای جلوگیری از هزینه های اضافه توصیه می کنیم از تراش های ساده استفاده کنید.
حواستان به سطح طراحی باشد
بافت و زمینه کاغذ در نقاشی با مداد رنگی خیلی مهم است. وقتی روی یک سطح نرم تر مثل کاغذ بریستول کار می کنید کار به صورت هموارتری شکل می گیرد اما احتمالا تعداد لایه های رنگی که می توانید استفاده کنید محدود می شود. از طرفی بافت های خشن مثل کاغذ آبرنگ ممکن است باعث شود جزئیات اولیه را نتوانید به خوبی روی کاغذ منتقل کنید.
هم چنین باید به زمینه و شدت رنگ هم توجه کافی داشته باشید. درست است که اکثرا کاغذ سفید را انتخاب می کنیم اما این کاغذ باعث می شود رنگ گذاری بیشتری احتیاج داشته باشیم به شکلی که کار کمی دشوارتر می شود. با بهره گیری از دیگر رنگ های کاغذ می توان نیاز به رنگ گذاری را کم کرد.
اصول نقاشی با مداد رنگی

چالش های آموزش نقاشی مداد رنگی حرفه ای

یکی از ویژگی های کار با مداد رنگی این است که رنگ ها با هم سازگاری دارند. رنگ ها دنیای پیچیده ای دارند و مثلا برای پیدا کردن یک رنگ مشخص ممکن است نیاز به دقت زیادی داشته باشید. البته که خود این روند هم برای هنرمند زیبا و دوست داشتنی است. رنگ ها را می توان از طریق لایه بندی و ترکیب کردن رنگ های اصلی به دست آورد. در مسیر آموزش کاملا متوجه می شوید که لایه ها چه تاثیری روی یک دیگر می گذارند.
اطلاعات تماس با ما
تهران، میدان هروی، خیابان مجید افشاری(ساقدوش)، نبش کوچه بوستان هفتم شرقی و رحمانیان شرقی، پلاک ۷، طبقه چهارم، واحد ۱۰
تلفن ثابت : 02122324167
تلفن : 09126777406
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آموزشگاه نقاشی وصال می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح